Mentorsurvey - skabelon
Kære mentor
På de næste sider følger det årlige spørgeskema omkring dit mentorarbejde hos Lær For Livet. Vi håber meget, at du vil bruge 10 minutter på at besvare spørgsmålene, da dine besvarelser hjælper mentorteamet med at forbedre Lær For Livets mentorordning.
Spørgeskemaet fokuserer på de aktiviteter, du har lavet sammen med dit mentorbarn samt på din oplevelse af dit mentorarbejdes betydning for mentorbarnets skolefaglige, kulturelle og sociale udbytte.
Alle dine svar vil blive behandlet anonymt.
Generelt
Hvor ofte mødes du og mentorbarnet? *
Hvilken kontakt har du og mentorbarnet udover de fysiske møder? *
Hvilke aktiviteter foretager du dig med dit mentorbarn? *
Din relation til mentorbarnet
Nu følger spørgsmål om din tilgang til dit mentorbarn og din vurdering af mentorbarnets udbytte af jeres relation
Hvordan vurderer du din og mentorbarnets relation? *
I hvilken grad vurderer du, at du får dit mentorbarn til at føle sig betydningsfuld? *
I hvilken grad vurderer du, at du viser dit mentorbarn, at han/hun kan lære af sine fejl? *
I hvilken grad vurderer du, at du hjælper dit mentorbarn til at finde en løsning, hvis han/hun oplever udfordringer? *
I hvilken grad vurderer du, at du viser dit mentorbarn, hvordan han/hun kan spørge om hjælp, hvis mentorbarnet har brug for det? *
I hvilken grad vurderer du, hjælper dit mentorbarn med at opdage nye ting, der interesserer ham/hende? *
I hvilken grad vurderer du, at mentorbarnet får et fagligt udbytte af mentormøderne?
Har du et eksempel?
I hvilken grad vurderer du, at mentorbarnet udvikler sine personlige kompetencer af mentormøderne, f.eks. selvtillid og vedholdenhed? *
Har du et eksempel?
I hvilken grad vurderer du, at mentorbarnet får udviklet sine sociale kompetencer af mentormøderne? *
Har du et eksempel?
I hvilken grad vurderer du, at mentorbarnet får et kulturelt udbytte af mentormøderne *
Har det et eksempel?
Din vurdering af dit mentorbarns læring
De følgende spørgsmål omhandler mentorbarnets motivation for læring samt din vurdering af mentorbarnets faglige niveau. Derudover følger et spørgsmål omkring dit eventuelle samarbejde med mentorbarnets lærere.
I hvilken grad vurderer du, at mentorbarnet er motiveret for at lære? *
Hvordan vurderer du mentorbarnets niveau i dansk? *
Uddyb gerne dit svar ovenfor:
Hvordan vurderer du mentorbarnets niveau i matematik? *
Uddyb gerne dit svar ovenfor:
I hvilken grad vil det være gavnligt for din mentorgerning at have (mere) samarbejde med dit mentorbarns lærere? *
Uddyb gerne dit svar ovenfor
Dine erfaringer med Lær For Livet
Nu følger spørgsmål, der omhandler din kontakt til andre mentorer, din erfaring med mentorsparring samt den support, du får fra Lær For Livets sekretariat.
Hvilket af følgende udsagn beskriver din kontakt til andre mentorer? *
Er du tilfreds med den hyppighed af kontakt, du har til andre mentorer? *
Har du deltaget i en mentorsparring i løbet af det seneste år?
Hvis nej, hvorfor ikke?
Hvis du skulle ændre eller tilføje noget konkret til mentorsparringen, hvad skulle det så være? *
Savner du noget i din hverdag som mentor?
Uddyb gerne hvad:
Føler du, at du kan få den nødvendige hjælp fra Lær For Livet, når du har brug for det? *
I hvilke tilfælde har du oplevet, at du IKKE har fået den tilstrækkelige hjælp fra Lær For Livet:
Rollen som mentor
De sidste spørgsmål vil spørge ind til din vurdering af rollen som mentor og dine eventuelle bemærkninger hertil. Derudover er der et enkelt spørgsmål omkring dit kendskab til Lær For Livets samarbejdspartnere.